Потребителски отзиви за продукти
Пазаруването в електронния магазин безспорно е удобен и бърз начин да закупите продукта, от който се нуждаете. Единственият му недостатък е, че не можете физически да изпробвате продукта, преди да го купите, и да усетите неговите качества, както бихте направили във физически магазин. За някои стоки, дори подробно описание и изброяване на всички параметри, декларирани от производителя, не може напълно да замени личния досег. Ето защо, ние даваме възможност на всички наши клиенти да споделят знанията си, придобити чрез използването на конкретен продукт под формата на ревю, което може да помогне и на други хора, които обмислят да закупят дадения продукт по свой избор.
СЪДЪРЖАНИЕ
- Отзиви на нашия сайт
- Какво трябва да съдържа рецензията?
- Как да напиша подходяща рецензия?
- От друга страна, какво да се избягва?
- Какво не принадлежи към рецензиите?
Отзиви на нашия сайт
Отзивите на клиента са субективна оценка на даден продукт или описание на реален личен опит с него. Някои качества не могат да бъдат точно описани, недвусмислено уловени или фотографирани, дори и с най-добри усилия. В този случай, реалният опит на клиентите, които вече активно използват продукта, ще ви бъде полезен. Те са в състояние да преценят какво им харесва в продукта, кое е по-малко практично или какво биха променили и върху какво трябва да се съсредоточат клиентите, когато купуват.
Законът задължава електронните магазини ясно да посочват отзиви, създадени от проверени клиенти, които са закупили продукта, и в същото време, да информират клиентите за начина, по който електронният магазин проверява отзивите на своя уебсайт.
От 1.4.2024 г. допускаме само проверени клиенти, които действително са закупили продукта от нас или са създали потребителски акаунт. Преди тази дата, отзив можеше да бъде написан и от нерегистрирани посетители на уебсайта, които не са закупили стоките от нас, но ние оценихме техния отзив като полезен за нашите клиенти. Такива отзиви са видимо обозначени, че това е отзив от непроверен клиент.
С факта, че към момента само клиентите, които действително притежават продукта, споделят своите впечатления, можете да сте сигурни, че те са имали възможност реалистично да оценят плюсовете и минусите на продукта и по този начин, да ви дадат честно мнение за неговото качество.
Всеки публикуван потребителски отзив преминава през нашия процес на одобрение. Идеята обаче по никакъв начин не е цензура или опит да се прикрият негативите или недостатъците на предлаганите стоки. Точно обратно. Целта е да се гарантира, че отзивът съдържа подходящи оценки, които могат да бъдат полезни за други клиенти, да се филтрира информация, която не предоставя информация за продукта, или да се избегнат фалшиви отзиви, които биха могли да подведат клиентите ни. Всички правописни или граматически грешки се коригират. Ако прегледът не съдържа вулгаризми, отнася се до продукта и не противоречи на закона, той се одобрява без никакви модификации.
Какво трябва да съдържа рецензията?
Когато пишете рецензия, е важно да я базирате на личен опит с продукта. Това трябва да бъде честно и обективно обобщение на вашия опит. Важно е всичко съществено да се постави в контекста. Ако не сте доволни от стоката или нещо ви е разочаровало, е добре да го включите в ревюто. От друга страна, добре е да бъдете обективни и да не забравяте да споменете положителните страни.
Рецензията не трябва да е особено дълга. Добре е да имате предвид, че няколко подходящи забележки са по-полезни от дълъг текст, който не съдържа нова информация или лични наблюдения. Ще са достатъчни няколко реда, в които ще оцените например съществените характеристики на продукта, гледната точка, от която сте базирали рецензията си, или ще коментирате степента на изпълнение на вашите очаквания, заради които сте закупили продукта. Пишете кратко и по същество, като се фокусирате върху яснотата, разбираемостта и стойността на съдържанието на вашата рецензия.
Не пишете отзив, ако все още не притежавате физически дадения продукт. Не е необходимо продуктът да се подлага на продължително тестване, всички фактически наблюдения и впечатления от употребата на продукта са от полза. Чувствайте се свободни да поставите в рецензията времева рамка и когато пишете, посочете на другите колко дълго всъщност използвате продукта, който използвате.
Независимо дали критикувате или хвалите, не забравяйте, че всеки отзив помага на другите хора да изберат продукт, който ще отговаря на техните очаквания.
Как да напиша подходяща рецензия?
- Оценете продукта със звезди, включете положителни и отрицателни страни, в идеалния случай и коментар
- Пишете честно, точно и по същество
- Съсредоточете се върху яснотата, разбираемостта и стойността на съдържанието на рецензията
- Оценявайте само продукт, с който имате реален опит
- Не копирайте и не поставяйте линкове към отзиви от други уебсайтове
От друга страна, какво да се избягва?
Ако даден продукт не е според нашите представи, сме склонни да бъдем негативни. В този случай е добре да изброите всички недостатъци и да подложите продукта на конструктивна критика, разбира се, всичко в границите на благоприличието. Вместо обиди и вулгарни сравнения, съсредоточете се върху описанието на конкретни недостатъци, които ви притесняват. Само тогава рецензията ще премине през одобрение и ще може наистина да помогне на други клиенти.
Избягвайте да описвате проблеми, които не са свързани с качеството на продукта. Оплаквания от доставчика, повреда на пратката по време на транспортиране или липсваща част от поръчката ще бъдат решени с вас в рамките на отдел клиентско обслужване, с който можете да се свържете и в случай на рекламация или въпрос относно качествата и параметрите на доставения продукт.
Какво не спада към рецензиите?
- избягвайте нецензурни думи, призиви за насилие, лични нападки и расизъм
- не пишете фалшиви отзиви с намерението да объркате други клиенти или да им дадете невярна информация
- не предоставяйте никакви лични или други данни на трети страни, нарушенията на поверителността са недопустими
- проблеми, които не са пряко свързани с качеството на продукта
- не пишете въпроси за продукти в прегледа, за тази цел е Формуляра за контакт