Рекламации
1. Основни положения и дефиниции
Тези правила за рекламации са изготвени в съответствие със Закона за задълженията и договорите, Закона за защита на потребителите и други приложими нормативни актове на Република България и се прилагат за потребителски стоки (наричани по-долу "Стоки"), за които Купувачът упражнява правата си по отношение на отговорността за дефекти в рамките на гаранционния срок (наричани по-долу "Рекламация").
"Потребителски договор" е договор за покупко-продажба, договор за изработка или други договори, когато страните по договора са потребител от една страна и доставчик от друга страна.
"Продавач" е Shopen Group s.r.o., със седалище и адрес на управление: Purkyňova 3050/99a, 61200 Brno, Чехия, ЕИК: 29365252, вписано в търговския регистър на 23.07.2012 г. Shopen Group е юридическо лице, което при сключване и изпълнение на договора действа в рамките на своята търговска или друга стопанска дейност. Това е стопански субект, който пряко или чрез други дружества доставя продукти на купувача или предоставя услуги.
Клиент на нашия онлайн магазин е "Купувач". Съгласно действащото законодателство се прави разграничение между купувач, който е потребител, и купувач, който не е потребител.
"Купувач потребител" или само "Потребител" е лице, което при сключване и изпълнение на договора не действа в рамките на своята търговска или друга стопанска дейност.
"Купувач, който не е потребител" е търговец, който купува продукти или използва услуги за целите на своята търговска дейност с тези продукти или услуги. Този купувач се ръководи от търговските условия в обхвата, в който те се отнасят до него, и от Търговския закон.
2. Гаранционни условия
Ако Стоката има явни дефекти, т.е. особено ако Стоката е доставена на Купувача в повредена транспортна опаковка, Купувачът има право да откаже да приеме Стоката. В този случай Купувачът запазва правото си да получи надлежно изпълнение от Продавача или да получи обратно покупната цена. Изборът се прави от Купувача.
В случай че след приемането на Стоката от Купувача се появят дефекти в Стоката в рамките на гаранционния срок, Купувачът може да предяви своята основателна Рекламация.
Срокът на гаранцията се определя от действащите разпоредби на Закона за защита на потребителите и е 24 месеца, с изключенията, предвидени в Закона. Гаранционният срок започва да тече от датата на приемане на Стоката от Купувача.
Гаранционният срок се удължава с времето, през което стоката е била в гаранционен сервиз. В случай на замяна на стоката започва да тече нов гаранционен срок.
Гаранцията не покрива износване на вещта, причинено от обичайната й употреба.
По искане на потребителя продавачът е длъжен да предостави гаранцията в писмена форма (гаранционна карта). Ако естеството на вещта позволява, вместо гаранционна карта е достатъчно да се издаде на купувача документ за покупка на вещта, съдържащ данни (фактура), които трябва да съдържат данни като гаранционна карта. Гаранционната карта трябва да съдържа името на продавача, ЕИК, място на дейност.
Потребителят има право да се откаже от договора във всички случаи, предвидени в Закона за защита на потребителите. Отказът е валиден спрямо Продавача от момента, в който му е връчено изявлението на Купувача за отказ от договора, ако са изпълнени всички необходими законови условия. В случай на отказ от договора, договорът се прекратява от самото начало и страните са длъжни да си върнат всичко, което са си предоставили въз основа на него. В случай на прекратяване на договора поради упражняване на права, произтичащи от отговорността за дефекти, купувачът връща предоставеното му от Продавача изпълнение само дотолкова, доколкото това е обективно възможно в дадената ситуация.
При предявяване на рекламация потребителят има право на:
- ако се касае за незначително нарушение на договора за покупко-продажба, право на безплатно, надлежно и своевременно отстраняване на дефекта, ако това не е непропорционално с оглед естеството на дефекта и ако такава процедура не е възможна, право на съответна отстъпка от покупната цена.
- ако се касае за съществено нарушение на договора за покупко-продажба, право на замяна на дефектната стока, отказ от договора за покупко-продажба, поправка на дефектната стока или отстъпка от покупната цена.
3. Разглеждане на рекламацията
В случай че Купувачът упражни правото си да изиска отстраняване на дефектите на Стоката чрез поправка и в гаранционната карта е посочен търговец, различен от Продавача, за целите на гаранционните поправки на Стоката, чието седалище или място на дейност е на същото място като Продавача или на място, по-близко до Купувача, Купувачът упражнява правото си на гаранционна поправка при търговеца, посочен в гаранционната карта. Тази информация може да бъде намерена в документа, който замества гаранционната карта.
Рекламациите трябва да се изпращат на адрес: Bagalio - Křenová 210/64, 602 00 Brno, Чехия. За да ускорите процеса, можете да ни пишете на имейл адрес: [email protected].
При приемане на рекламираната стока в седалището на Продавача се издава протокол за рекламация, който се изпраща на потребителя по електронна поща или по пощата най-късно в рамките на 10 работни дни от приемането.
Рекламацията, включително отстраняването на дефекта, трябва да бъде разгледана без неоправдано забавяне, най-късно в рамките на 30 дни от датата на предявяване на Рекламацията, освен ако Продавачът и Купувачът не се договорят за по-дълъг срок.
Рекламацията може да се счита за разрешена едва в момента, в който Продавачът уведоми Купувача за този факт, независимо дали рекламацията е отхвърлена или приета. Тази информация се предоставя на Купувача в електронна или писмена форма най-късно на следващия работен ден от разрешаването на рекламацията. Ако Продавачът не се свърже с потребителя в рамките на 30 дни, се приема, че дефектът е неотстраним и потребителят може да поиска цената на продукта обратно.
В случай че е необходимо Стоката да бъде изпратена на Продавача, Купувачът се грижи, за да бъде Стоката опакована в подходящ и достатъчно предпазващ опаковъчен материал. Разходите за доставка в този случай се поемат от Купувача. При уважена рекламация разходите за транспортиране на Продавача обратно до Купувача се поемат от Продавача.
Правото на предявяване на гаранция се погасява в случай на повреда на стоката в резултат на нейното износване.
В случай на отказ от договора за покупко-продажба или предоставяне на отстъпка от покупната цена, съответното плащане се връща на Купувача по банков път най-късно в рамките на 14 дни от получаването на стоката.
4. Заключителни разпоредби
Настоящите правила за рекламации влизат в сила от 01.01.2025 г.